Піар
“Ми вже місяць стоїмо у черзі очікування. Вони просто піаряться за рахунок наших дітей!”
Такий коментар ми отримали на чергову публікацію усміхнених дитячих облич. В Україні слово “піар” має доволі негативну конотацію. Однак, воно походить від англійського “PR” (public relations), що можна перекласти, як “зв’язки з громадськістю”. Тепер маємо цілком нейтральне забарвлення. Отже, “піар” = “зв’язки з громадськістю”.
“Досить вже бюджет зливати на фоточки, відосики та рекламу, краще на опалення зекономте!” - це вже я продовжую моновиставу, декламуючи думки, мабуть, багатьох з нас: “Добро повинно бути тихим!”
Дійсно, якщо ви не заробляєте на добрих ділах, то робіть їх тихо: поясніть завдання з математики однокласнику, задонатьте на медицину, проведіть час із родиною.
Та якщо примноження добра - це ваш бізнес, то включаємо логіку бізнесу. Кожен долар витрачений на рекламу, повертається двома доларами доброчинних внесків від людей, які довідалися про нас.
Кожна хвилина відео вибудовує довіру у громадян, які приводять до нас своїх дітей і залишають, подеколи, на кілька годин, і навіть довіряють нам дітей на цілоденні подорожі.
Кожна публікація говорить про те, що ми живі і зростаємо. І донори звертають на нас свою увагу.
Доречі, про донорів. Їм теж хочеться, щоб про їх вклад знали. Щоб у світі бачили фоточки і відосики з їх логотипами. Щоб з усіх континентів на добрі справи люди скидалися доларами.
Погодьтеся, ви ж чекаєте Фейс чи Інсту його чи її, коли знайомитеся в Інтернеті. І після Фейсочекання вже справляєте своє враження чи підете з ним чи з нею на каву.
“Ага! Ви заробляєте на добрих ділах! Ага! Примноження добра - ваш бізнес!” - чіпляюся я до власних слів, забираючи у вас можливість підлити олії у вогонь.
Тут все як у бізнесі: нетворкінг, планування, стартап, масштабування, маркетингові стратегії, а конкурс на гранти ще більший ніж конкуренція за лоток для торгівлі помідорами на базарі. Тільки замість слова “клієнт” - “бенефіціар”. Бо за нього вже заплатили. За діточок вже заплатили!!! Добрі дяді і тьоті заплатили. Тож не згайнуйте цей час!
Ми заробляємо. Ми заробляємо дитячі посмішки. Заробляємо право нести світло далі. Заробляємо ще один просвітницький день. А доброчинні внески і гранти - це нові класи для дітей, це найкращі художні матеріали, це європейського рівня дитячий центр. А якби ми були бізнесом, то краще купили б собі Мерседеса... А невдале "бізнес"-планування - ось вам результат: збираємо на опалення. Раз дочитали сюди, то кидайте вже свій доброчинний внесок на Спільнокошт:
Наша мета - 275000 грн. щоб обігріти дітей взимку. Надалі постараємося краще планувати.
І ця публікація, доречі, написана для піару, чи не так? Бо чи відкрили б ви посилання, якби ми написали: “Гарні відгуки про нас читайте тут…”
П.С. Списки очікування дійсно є, друзі, з цим складніше...
Художник Олександр Ройтбурд. Автопортрет.